پارامترهای محتلف اشیا در تری دی مکس

ساخت وبلاگ

شیPivot Door که بر روی یک پایه چرخش می کند شامل پارامترهای زیر می باشد:

Height: میزان ارتفاع شی

Width: میزان پهنای شی

Depth: میزان عمق شی

گزینهDouble Door یک درب دوبل ایجاد می نمایید.

گزینهFlip Swing محور چرخش درب را عوض و معکوس می کند.

گزینهFlip Hinge لولای درب را در جهت مخالف قرار می دهد.

پارامترOpen میزان زاویه بازشدن درب می باشد.

قسمتFrame مربوط به چهارچوب درب می باشد.

گزینهGenerate mapping cords مربوط به ماده دهی به درب می باشد به این صورت که به شی مختصات برای نسبت دادن ماده می دهد.

قسمتLeaf parameter

 

گزینهThickness تعیین کننده ضخامت درب می باشد.

پارامترStiles/Top Railتنظیم پهنای چهارچوب و کناره های درب.

پارامترBottom Railپهنای چهارچوب پایین.

پارامترPanels Horizتعیین تقسیمات پانل در مسیر محورافقی.

پارامترPanels vertتعیین تقسیمات پانل در مسیر محور عمودی.

در قسمتPanels گزینهNone باعث ایجادنشدن پانل می شود و گزینهGlass یک پانل شیشه ای بدون پخ زدگی ایجاد می کند.

گزینهBeveledباعث پخ زدگی در پانل می شود و پارامترهای آن را در زیر توضیح خواهیم داد.

پارامترBevel Angleزاویه پخ زدگی می باشد.

پارامترThikness1 ضخامت اول.

پارامترThikness2 ضخامت دوم.

پارامترMiddle Thickضخامت میانی درب.

پارامترWidth1 ضخامت اول.

پارامترWidtstrong ضخامت دوم.

اشیاءWindows

 

از این گروه اشیا برای ساخت پنجره های ثابت یا متحرک استفاده می کنیم. این پنجره ها را می توان به وسیله پارامترهای موجود در داخل آنها متحرک سازی نمود و نیز حرکت داد.

 

برای دسترسی به این قسمت از منویCreate>Geometry>Windowsاستفاده می کنیم.

شش نوع پنجره وجود دارد که در زیر آنها را توضیح خواهیم داد.

Awning:پنجره هایی که لولایی آنها در قسمت بالایی آن قرار دارد.

Casement:پنجره هایی که لولایی آنها در قسمت راست یا چپ واقع است.

Fixed: پنجره هایی که به صورت ثابت می باشند.

Pivoted:پنجره هایی که محور چرخش آنها در مرکز قرار دارد.

Projected:پنجره هایی هستند که به صورت سه تکه می باشند و تکه بالایی ثابت و دو تکه پاینی قابل حرکت و چرخش هستند.

Sliding: پنجره هایی که به صورت کشویی باز و بسته می شوند.

پارامترهای شیWindow

 

قسمت اول به ترتیب مربوط به ارتفاع، پهنا، عمق شی می باشد.

قسمتFrame مربوط به چهارچوب پنجره می باشد.

قسمتGlazing مربوط به ضخامت شیشه می باشد.

قسمتRail and Pahleمربوط به ریل که چه تعداد و با چه ضخامتی باشد.

قسمتOpen window تنظیم زاویه بازشدگی پنچره می باشد.

تا ایجا ما تمام روش های ساخت مدل به صورت پیش فرض و آماده را توضیح دادیم از جلسه بعد سراغ چگونه تغییر دادن آنها خواهیم رفت.

تاریخچه ای از تری دی مکس...
ما را در سایت تاریخچه ای از تری دی مکس دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : c3dmaxlearnd بازدید : 255 تاريخ : جمعه 29 بهمن 1395 ساعت: 9:54