آموزش پلاگین vray در 3dsmax

ساخت وبلاگ

آموزش 3dsmax
برای انجام یک پروژه معماری مراحل متعددی باید طی شود شامل

مدلسازی ، نورپردازی ، قرار دادن دوربین و آوردن آبجکت و رندرینگ و پست پروداکشن ...

 در بین این مراحل برای انجام مرحله نورپردازی کاربر باید از روش های مختلف نورپردازی آگاهی داشته باشد.

برای نورپردازی صحنه های داخلی و خارجی می بایست نور محیط انجام گردد که یکی از این روش های بسیار پر کاربرد استفاده از امکانات وی ری مانند vray sun  و vray sky می باشد.

به همین خاطر باید به تنظیمات مربوط به vary sun تسلط کافی داشته باشید.

برای رسم vary sun  در پروژه از قسمت commond panell قسمت نورها بنام lights گزینه Vraysun را انتخاب فرمایید.

 در ویو پرت با کلیک و درگ می توانید  vraysun را رسم نمایید .همزمان با رسم vraysun پنجره ای در ویوپرت نمایش داده خواهد شد که از شما سوال پرسیده میشود که آیا همزمان با ایجاد vraysun تمایل دارید vraysky نیز ایجاد گردد و یا خیر...

در صورتیکه گزینه no را انتخاب نمایید در صحنه vary sky ایجاد نخواهد شد ، اما اگر گزینه yes را انتخاب نمایید یک مپ  vray sky در صحنه ایجاد خواهد شد. که برای مشاهده ان میتوانید کلید 8 را از روی کیبورد فشاد دهید و به قسمت مربوطه بروید.

حتی میتوانید برای اعمال تغییرات بر روی vray sky آنرا بر روی یک گوی در پنجره متریال ادیتور کلیک و درگ نمایید و تغییرات مورد نظرتان را بر روی آن انجام دهید.

 بعد از ترسیم vraysun از سربرگ modify می توانید به گزینه های آن دسترسی یافته و تغییرات را متناسب با روشنایی صحنه اعمال نمایید.

بررسی گزینه های موجود در تنظیمات vraysun  :

1-enabled : از طریق این گزینه می توانید vraysun  را فعال یا غیر فعال نمایید.

2-invisible : اگر vraysun  در زاویه دید دوربین و در رندر دیده شود با فعال نمودن این گزینه بصورت مخفی در خواهد آمد.

3-Affect difuse : همانطور که در مطالب گذشته نیز عنوان شد بایستی همواره گزینه diffuse فعا ل باشد چراکه در اثر روشنایی یک منبع نوری و ایجاد فتونیا همان واحد های تولید نور در صحنه و برخوردشان به اجسام حالت پدیداری یا همان difuse در صحنه ایجاد می گردد.

پس با غیر فعال نمودن گزینه affect difuse در حقیقت   خاصیت ایجاد روشنایی منبع نور را در صحنه لغو میکنیم.

به همین خاطر همیشه این گزینه را فعال نگه دارید همانطور که بصورت پیش فرض نیز فعال می باشد.

4-affect specular : همیشه فعال نگه باشد تا با ایجاد روشنایی روی اجسان دارای specular توانایی نمایش این جلوه در رندر دیده شود.

5-turbidity:  هر چه مقدار این پارامتر بیشتر باشد طیف رنگی رندر گرمتر خواهد شد.

دقت داشته باشید در مطالب آموزشی این گروه بیشترین تلاش در جهت معرفی هر چه کاملتر امکانات تری دی مکس و پلاگین وی ری می باشد تا آموزش 3dsmax کامل انجام شود.

6-size multiplier: تعیین سایز خورشید ، هر چه سایز vraysun بزرگتر باشد لبه سایه ها نرم تر خواهد بود.

7- intensity multiplier : شدت روشنایی منبع نوری از طریق این گزینه تعیین خواهد شد.

تاریخچه ای از تری دی مکس...
ما را در سایت تاریخچه ای از تری دی مکس دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : c3dmaxlearnd بازدید : 303 تاريخ : پنجشنبه 29 تير 1396 ساعت: 19:43