ساختن یک گاو با نرم افزار تری دی مکس

ساخت وبلاگ

آموزش گاو

ابتدا به پانل Create/Shape/Splineمیرویم سپس گزینه ی Line رو انتخاب میکنیم
در پنجره ی 
Front به صورت زیر میکشیم میتوانید عکس زیر را وارد صفحه کنید تا الگویی راحت داشته باشید

این شد طرح دور گاو حالا یک Box بسازید به اندازه های (L:135 W:110 H:130) سپس بر روی آن Right Clickکنید و از منوی Convert گزینه ی Convert to editable poly را انتخاب کنید
حالا به قسمت 
Modify بروید میبینید که به آنجا Editable poly اضافه شده
از اینجا کار آغاز میشود:

این 
Box را در مرکز طرح گاوی که کشیده اید قرار دهید . حالا باید برآمدگی های شکم و پشت گاو را درست کنیم برای این کار به قسمت Modify بروید. درپایین  این قسمت چند عکس به رنگ قرمز میبینید .از میان آنها عکس چهارم یعنی Polygon را روشن کنید وبه قسمت Edit geometry بروید.
در آنجا گزینه ی 
Cut را انتخاب کنید و هشت خط به صورت شکل زیر در قسمت شکم گاو به وجود آورید.

 

همین کار را به صورت شکل های زیر در دو پهلو و پشت گاو ادامه دهید

 

 

در ضمن خط پهلو را طوری رسم کنید که نقطه ی بالای آن به یکی از نقاط کمر و نقطه ی پایین آن به یکی از نقاط شکم متصل شود
حال به 
Modify بروید وحالت Polygon را با حالت Vertex یعنی اولین عکسعوض کنید
در این حالت شما میتوانید نقاط را انتخاب کنید. این نقاط را مطا بق شکل زیر تنظیم کنید

 

دوباره به حالت Polygon باز گردید واز کرکره ی Edit polygon گزینه ی Bevel را انتخاب کنید
در این حالت شما میتوانید برجستگی هایی در بدن گاو به وجود آورید
اگر بخواهم تمام اعضا را آموزش دهم خیلی وقت می گیرد در اینجا فقط یک پا وسر را توضیح میدهم
پس از انتخاب این گزینه به قسمت شکم گاو رفته ویکی از محل هایی را که آماده کرده بودیم انتخاب میکنیم

سپس طبق طرح گاوی که در ابتدا ساختیم به آن قسمت شکل پا میدهیم به این صورت که پس از انتخاب Bevel کلیک موس را روی قسمت انتخاب شده نگه داشته و تا اندازه ای که در شکل مقابل است بکشید
بعد از رها کردن کلیک میتوانید سطح آن قسمت را تنظیم کنید و به همین ترتیب بقییه ی قسمت ها را مطابق شکل های زیر درست کنید

بعد از اتمام این مراحل شکل کلی گاو آماده است 
حال برای طبیعی کردن بدن گاو از 
پنجره ی Modifire list که در زیر نام مدل شما که Box است وجود دارد گزینه ی Meshsmooth را انتخاب کنید
در قسمت 
Subdivision Amount عدد گزینه ی Iterations را 11 کنید هرچه این عدد بیشتر باشد مدل شما طبیعی تر میشود همچین قسمت SubdivisionMethod هم در طرح شما تاثیر زیادی دارد

در قسمت بعدی بیشتر روی جزئیات مدل کار میکنیم تاتبدیل شود

تاریخچه ای از تری دی مکس...
ما را در سایت تاریخچه ای از تری دی مکس دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : c3dmaxlearnd بازدید : 251 تاريخ : جمعه 29 بهمن 1395 ساعت: 9:54