ساخت پارچه با استفاده از تری دی مکس

ساخت وبلاگ

در این آموزش قصد دارم روش استفاده از تابع Cloth را به شما آموزش دهم.تابعCloth برای ساخت پارچه به کار می رود.  3D maxرا اجرا کنید سپس زاویه دید تون را بهtop تغیر دهید ویک Plane به پارامتر های زیر رسم کنید. حالا یک قوری هم رسم کنید. زاویه دیدتون را به Front تغییر دهید .حالا Plane رو انتخاب کنید و کمی به بالا بیاورید به طوری که Plane بالا تر از قوری قرار گیرد . زاویه دیدتون را به Top تغییر دهید و یک plane رسم کند .به طوری که Plane 2 بزرگتر از Planeکه در ابتدا رسم کردیم باشد. خوب حالا Plane 1 را انتخاب کنید و به پنل Modifyبروید .از Modifier Liste تابع Cloth را انتخاب کنید. حالا روی دکمه Object Properties کلیک کنید .در پنجره باز شده plane 1 را انتخاب کنید .سپس Cloth و در آخر در قسمت Cloth Properties گزینه Silk را انتخاب کنیدنکته: قسمت 1 قسمتی است که Objecte های انتخاب شده توسط شما را نشان می دهد. و قسمت 3 مربوط به جنس پارچه می باشد.که شما می توانید به صورت دستی آن را تنظیم کنید.که ما در این قسمت Silk یعنی پارچه ابریشمی را انتخاب کردم. شما می توانید بسته به نیازتون از لیست یک نوع پارچه را انتخاب کنید. حالا دکمه Add Objecte را بزنید و در پنجره باز شده Plane 02 و Teapot01 را انتخاب کنید.حالا Inactive را به Collision Object تغییر دهید .سپس Ok را کنیدنکته : Collision Object را به موضوعاتی نسبت می دهیم که نمی خواهیم دارای خاصیت پارچه باشند. حالا برای شبیه سازی به قسمت Simulation بروید.اگر می خواهید شبیه سازی به صورت انمیشن باشد گزینه Simulate ولی اگر می خواهید به صورت انمیشن نباشد گزینه Simulate Local (damped) را بزنید .اگر دکمه Simulate Local (damped) استفاده می کنید پس از رسیدن نتیجه مطلوب دکمه Simulate Local (damped) را دوباره فشار دهید.

 

تاریخچه ای از تری دی مکس...
ما را در سایت تاریخچه ای از تری دی مکس دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : c3dmaxlearnd بازدید : 255 تاريخ : جمعه 29 بهمن 1395 ساعت: 9:54