شیشه در تری دی مکس

ساخت وبلاگ

در این تمرین شما یاد خواهید گرفت که چگونه یک جنس شیشه واقعی بسازید  .و توسط آن مهره شطرنج را به به یک مهره شیشه ای تبدیل کنید .


1- 
چون این تمرین فقط برای ایجاد 
جنس است شما نیاز دارید که یک موضوع به  صحنه اضافه کنید . این موضوع هر چیزی میتواند باشد . برای این کار ما از یک مهره شطرنج استفاده میکنیم که شما میتوانید از اینجا دانلود نمائید. 



http://www.2000.ir/learn/3dmax/3dmax/blur/scene.jpg
2–
کلید 
M در صفحه کلید کامپیوتر را فشار دهید تا ویرایشگر مواد باز شود . اولینماده را به Glass تغییر نام دهید. ماده را توسط مس روی موضوع داخل صحنه بکشید تا به آن نسبت داده شود .
*برای بهتر دیدن عکس آن روی آن کلیک راست کرده و ان را ذخیره کنید
http://www.2000.ir/learn/3dmax/3dmax/blur/glass-mat.jpg



3- 
رنگ 
Ambiant و diffiuse را به سیاه تبدیل کنید . و specular level را روی 2755 وGlossiness را روی 45 تنظیم کنید .

*برای بهتر دیدن عکس آن روی آن کلیک راست کرده و ان را ذخیره کنید
http://www.2000.ir/learn/3dmax/3dmax/blur/ambiant.jpg
4- 
روی مربع مقابل 
Opacity کلیک کنید و یک falloff از لیست maps به آن اضافه کنید . نوع falloff را fresnel انتخاب کنید .
به سطح اصلی ماده برگردید . این کار را با انتخاب 
Glass از لیست کرکره ایجایی که نوشته شده map#3 انجام دهید .
*برای بهتر دیدن عکس آن روی آن کلیک راست کرده و ان را ذخیره کنید

تاریخچه ای از تری دی مکس...
ما را در سایت تاریخچه ای از تری دی مکس دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : c3dmaxlearnd بازدید : 257 تاريخ : جمعه 29 بهمن 1395 ساعت: 9:54