آموزش نورپردازی توپ در تری دی مکس

ساخت وبلاگ

 Render Setup را انتخاب کنید یا دکمه ی F10 را بزنید تا پنجره تنظیمات رندر باز شود . پنجره را تا پایین اسکرول کنید و در قسمت Assign Renderer روی دکمه ی مقابل Production کلیک کنید و mental ray render را انتخاب کنید , حالا می توانید پنجره تنظیمات را ببندید .

1

 در تصویر تعداد نورها و محل قرار گیری آنها را می بینید . می توانید تعداد نورها یا محل قرار گرفتن انها را تغییر دهید تا به نتیجه ی دلخواه برسید , این مثال صرفا برای ایجاد ذهنیت در شماست .

21

22

  1. Camera : صحنه ی دلخواه از توپ را در نمای Perspective تنظیم کنید سپس از منوی Creat گزینه ی Camera و بعد Creat camera from view را انتخاب کنید .

  2. Mr Area Spot : از پنل Create گزینه ی lights را انتخاب کنید و از مجموعه ی نورهای استاندارد گزینه ی mr Area Spot را انتخاب کنید . نیاز به تنظیمات خاص ندارد و آن را در صحنه قرار دهید .2-3

  3. Omni light : از مجموعه ی نورهای استاندارد Omni را انتخاب کنید و مانند تصویر تنظیمات را تغییر دهید .
    3

  4. Mr Area Spot :دوباره این نور و بدون تنظیمات خاصی .

  5. Plane : یک plane بزرگ با رنگ سفید بطوریکه کل محدوده ی نمای رندر را در برگیرد ایجاد می کنیم .

  6. Skylight : بعنوان نور پر کننده ی صحنه استفاده می شود و اگر حذف شود صحنه تاریک می شود . این نور را در هرجایی از صحنه می توانید قرار دهید چو

تاریخچه ای از تری دی مکس...
ما را در سایت تاریخچه ای از تری دی مکس دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : c3dmaxlearnd بازدید : 242 تاريخ : يکشنبه 28 آذر 1395 ساعت: 11:35