آموزش قالیچه در تری دی مکس

ساخت وبلاگ

خت متریال برای کلیه ی آبجکت های باقی مانده در صحنه را به شما عزیزان آموزش می دهیم .

 01

تخت خواب

آبجکت تخت خواب را unhide کنید و سپس با کلید Alt+Q , isolate کنید تا بتوان بهتر با آن کار کرد . یک متریال Vray جدید بسازید . در اسلات Diffuse تصویر wood_diff , در اسلات Reflection تصویر wood_refl و در اسلات Bump map تصویر wood_b را اضافه کنید . مقدار Ref.Glossiness را 0.67 گذاشته و تیک گزینه ی Frensel Reflection را فعال کنید . روی دکمه ی کوچک L روبروی Frenselکلیک کنید تا Frensel IOR تا قفل باز شود و مقدار آن را از 1.6 به 1.8 تغییر دهید . حالا این متریال را به قسمت چوبی تخت خواب اختصاص دهید . مدیفایر UVW را به تختخواب اختصاص دهید و آن را از نوع box انتخاب کنید . گیزموی مدیفایر را انتخاب و scale کنید تا زمانی که سایز رگه های روی چوب به مقدار دلخواهتان رسید , این گام را برای هر کدام از قسمت های دیگر تخت نیز تکرار کنید .

مدیفایر UVW map را به هرکدام از قسمت های تخت بطورجداگانه اعمال کنید در اینصورت پوسته ی چوبی قسمت ها بصورت تصادفی در خواهد آمد و طبیعی تر جلوه خواهد کرد همپنین می توانید از rotationنیز استفاده کنید . همچنین مقدار Frensel IOR را افزایش دادیم تا آبجکت انعکاس بیشتری داشته باشد .

57

پتو و بالش

پتو و هر کدام از بالش ها را انتخاب و مدیفایر UVW map را به هرکدام اضافه کنید . نوع آن را box و سپس روی دکمه ی Fit کلیک کنید . حالا یک متریال Vray جدید بسازید و به پتو و بالش های کوچک اختصاص دهید . در اسلات Diffuse تصویر linii.jpg را قرار دهید و در اسلات Displacement یک Speckle map با مقادیر نشان داده شده در تصویر زیر و مقدار Multiplier برابر 1.5 قرار دهید .

می توانید از طرح دلخواه خود استفاده کنید اما دقت داشته باشید که مقیاس تصویر مناسب باشد و در نهایت گیزموی UVW map را به همان صورت که برای تخت خواب انجام دادیم تغییر دهید .

58

از متریال پتو یک کپی تهیه کنید اسلات Diffues را پاک کنید و به بالشت های بزرگتر اختصاص دهید .

59

متریال کروم

یک متریال Vray جدید بسازید و مقادیر را طبق آنچه در تصویر نشان داده شده تنظیم کنید . سپس مقدار Ref.Glossiness را به 0.6 تغییر داده و به پایه های میز اختصاص دهید .

60

لامپ

نیازی به ساخت متریال برای این قسمت نداریم . از متریال چوبی که برای تخت خواب ساختیم به کناره های لامپ اختصاص می دهیم و برای نور لامپ هم یک متریال Vray light اختصاص می دهیم . مدیفایر UVW map را به هر کدام از قسمت های چوبی اعمال کنید و گیزمو را تغیر دهید تا به نتیجه دلخواه برسید .

61

صندلی راحتی

برای این آبجکت حتی نیاز به UVW map هم نداریم ، متریالی که برای بالش های بزرگ ساختیم را به آن اعمال کنید .

62

گلدانهای تزیینی

یک متریال vray جدید بسازید . Diffuse color را به رنگ بژ خیلی کم رنگ تنظیم کنید و Reflection color را به RGB 133,1333,133 تغییر و گزینه ی Frensel Reflections را فعال کنید . مقدار Ref.Glossiness را به 0.94 تغییر داده و این متریال را به یکی از گلدان ها اختصاص دهید . یه کپی از همین متریال ساخته و رنگ Diffuse color را به سیاه تغییر دهید و به گلدان بعدی اعمال کنید .

63

میز

متریال کروم را به پایه ها و متریال شیشه را به بدنه میز اعمال کنید .

64

شمع

یک متریال Vray جدید بسازید . مقدار Reflection را به RGB 10.10.10 و مقدار Refl.Glossiness را نزدیک به 0.85 قرار دهید . در اسلات Diffuse یک Gradient Ramp map اضافه کنید و مقدار RGB نشان داده شده در شکل را به آن اعمال کنید . در نهایت زاویه W را به -90 و به شمع اعمال کنید .

65

یک نور Vray ایجاد کنید و نوع آن را از sphere با شعاع تقریبا 3.8 قرار دهید و محل قرار گیری آن را هم می توانید در تصویر زیر ببینید .

نور برای شبیه سازی شعله شمع بکار می رود . مقدار 30 برای Multiplier باعث می شود که کاملا بدرخشد . این تکنیک برای نماهای نزدیک مناسب نیست و لی چون در کار ما محل دوربین عقب تر قرار گرفته است مشکلی پیش نمی آید . مظمئن شوید که گزینه ی Affect reflection را فعال کرده اید .

66

گیلاس شیشه ای

متریال شیشه را به گیلاس اختصاص دهید و برای مایع داخل آن ، یک متریال جدید ایجاد کنید Diffuse color را رنگ سیاه و Reflection color را رنگ خاکستری روشن انتخاب کنید . گزینه ی Fresnel reflections را غیرفعال و یک Falloff map با مقادیر نشان داده شده در تصویر در اسلات Reflection اضافه کنید . مقدار IOR را برابر 1.333 و Fog color را رنگ قرمز (RGB 196,0,0) انتخاب کنید و مقدار Fog multiplier را نزدیک به 0.05 .

1.333 ضریب انعکاس آب است و Falloff map برای این استفاده شد که مایع داخل گیلاس در وسط مات و در کناره های نزدیک به شیشه شفاف تر باشد .

68

جا شمعی

برای این آبجکت یک متریال خیلی ساده می سازیم چون کوچک و از دوربین دور است . از یک Diffuse   و Bump ساده می توانید استفاده کنید .

69

یک ترفند برای انعکاس

یک باکس بزرگ ایجاد و در پشت اتاق قرار دهید و یک متریال Vray Light به آن اختصاص دهید .

در تست رندرهایی که گرفتم گلدانهای تزئینی و گیلاس ها خیلی غیر طبیعی بودند و هیچ انعکاسی نداشتند ، کاری که انجام دادم ساخت یک باکس نورانی بود .

70

قالیچه


به نمای top برید و با استفاده از ابزار line شکلی شبیه به آنچه در تصویر می بینید بکشید . سپس آن را به Editable poly تبدیل کنید و polygon ها را extrude 2.5 cm کنید polygon های بالایی رو خیلی کم Scale کنید و در نهایت مدیفایر Turbosmooth را با مقدار Iterations برابر 2 به آبجکت اعمال کنید .

71

قالیچه را در محل مورد نظر قرار دهید و از پنل Create از قسمت Geometry از لیست کشویی Vray را انتخاب کنید و گزینه ی Vray Fur را انتخاب کنید .

72

در حالی که آبجکت قالیچه و VrayFur انتخاب هستند یک متریال جدید به هر دوی آنها اختصاص دهید . Diffuse color را برابر RGB 106,44,63 تغییر داده و پارامترهای Vray Fur را با توجه به تصویر نشان داده شده تغییر دهید .

تاریخچه ای از تری دی مکس...
ما را در سایت تاریخچه ای از تری دی مکس دنبال می کنید

برچسب : آموزش ساخت فرش در تری دی مکس, نویسنده : c3dmaxlearnd بازدید : 248 تاريخ : يکشنبه 28 آذر 1395 ساعت: 11:34