قسمت 22 آموزش 3d max در معماری

ساخت وبلاگ
گزینه ای موجود می باشد در منوی tools  به نام rename object , که توسط آن قادر هستیم, نام دسته ای از اشیا را به صورت همزمان تغییر دهیم و چنانچه دسته ای اشیا را در دست داشته باشیم می توانیم از این پارامتر استفاده نماییم.



که با پدیدار شدن کادر rename object  دو حالت selected , pick     در دسترس ما قرار میگیرد .

زمانیکه گزینه selected  را انتخاب می نماییم , می توانیم با باز نمودن region  اشیا را انتخاب نماییم .



چنانچه گزینه Pick را انتخاب کنیم , از کادر(select by name) pick object to rename  قادر خواهیم بود که, اشیا مد نظرمان را انتخاب و عمل تغییر نام را بر روی آنها اجرا نماییم.



در پنجره pick object to rename  ابتدا می توانیم base name  مورد نظر را انتخاب نمایم ,سپس پیشوندprefix) ) و پسوند(suffix), اشیا مربوطه را نیز select  کنیم و با تایید گزینه rename  , نام اشیا مد نظرمان تغییر خواهند کرد.





با فعال نمودن گزینه remove first , remove last  این امکان ایجاد می شود که ,تبعین نماییم ,چه تعداد کارکتری از انتها و ابتدای  base name   شی مورد نظر حذف شود.





گزینه numbered   به صورت افزایشی عددی و شماره ای را به انتهای base name  اضافه می کند ,که توسط base number  می توانیم مشخص کنیم که از چه عددی ,عمل شماره گذاری را بر روی شی مورد نظر آغاز نماید.



با بکار گیری گزینه step  , مشخص می کنیم, بعد از چه تعداد ، و چندتا چندتا مقادیر تغییر کنند این اتفاق صورت بپذیرد و عمل شماره گذاری اجرا شود.

 

قابلیتی به نام custom attributes  موجود می باشد که برای custom  کردن پارامترها مد نظرمان مورد استفاده قرار می گیرد.

به طور مثال:می توانیم به قسمتی از متریال یک پارامتر را اختصاص دهیم و  یا در داخل panel modify  به یک modifier  یک پارامتر خاص اختصاص بدهیم و همچنین می توانیم برای خاصیت انیمیت داخل track view  یک track  را برای  track view در نظر بگیریم یا به پارامترهای اصلی یک شی, این گزینه را با هر format  و هر نوع پارامتری که در نظر داریم به شی ارتباط بدهیم.

این گزینه پارامترهای اصلی شی را نمی گیرد و ما با در اختیار داشتن waiting parameter , reaction controller    ها یا expression controller  ها می توانیم customize attributes  هایی که ایجاد کردیم را به قسمتهای مختلف داخل صحنه ارتباط بدهیم.همچنین این خاصیت ,برای جمع آوری یاداشتها و اطلاعات مد نظرمان در داخل صحنه می تواند مفید فایده قرار گیرد.

پارامترهای custom attributes همانند پارامترهای دیگر داخل صحنه رفتار می کنند و از این قابلیت برخوردار می باشند که ,با فایل جاری ذخیره شودند و خاصیت انیمت پذیری هم برایشان برقرار هست و فرمانهای key animate  را نیز به خودشان می گیرند.

زمانیکه custom attributes را ایجاد می کنیم ,داخل track view  قادر به مشاهده آن نیز هستیم و یک قسمت خاص را در track view  اشغال می کند.

custom attributes ها از این قابلیت برخوردار هستند که میتوانند , data  مورد نظر را دریافت کنند و همین طور  این امکان برایشان موجود میباشد که  یک پارامتر Interajer  باشند یا خاصیت float     یا array   را دارا باشند.

در واقع می توانند یک nod  و color  , texture map  باشند و یا خواص دیگر ... و قادر هستند که data  هایی را به خودشان اختصاص دهند.

اصولا پارمترها در داخل custom attributes در هر قسمتی که مد نظر ما هست, همانند material , modify , base object  ,  track bar  به یک rollout  جداگانه ای اضافه        می شوند .

همچنین بر حسب نیاز ما قادر خواهیم بود که برای هر کدام از custom attributes ها یک layout  تعریف کنیم و در حقیقت قادر می باشیم یک value  , rang  را نیز تعریف کنیم یعنی این قابلیت را در اختیار داریم که مقدار عددی مشخصی را در نظر بگیریم مثلا:     از 0 تا 100

و اینکه یک default value  مشخص کنیم که هر دفعه ما این پارمترها و فایلها را Load  می کنیم ,همیشه به طور مثال : با مقدار عدد 20 پارامترمان را برای ما نشان دهد یعنی یک مقدار پیش فرضی را برایش مشخص کنیم .

 

این گزینه ها یکسری خصوصیات برای بالا بردن کارای خودشان دارا می باشد:

این پارامتر ها توانایی این را دارد که مقادیر انیمیت را به خودشان بگیرد و این قابلیت را دارا    می باشند که در داخل track view   یک track animate  را به خودشان اختصاص دهد .

 طبق گفته های مذکور, می توانیم custom attributes را داخل track view  به animate track  اختصاص دهیم .

همچنین این قابلیت بر قرار می باشد که از خاصیت ویرایش برای custom attributes استفاده کنیم یعنی چنانچه custom attributes را ایجاد کنیم ,این خاصیت در اختیار ما قرار می گیرد که آن را ویرایش کنیم و 13 تا data tape  فعال را در اختیار داریم , که در داخل محیط می توانیم با هر کدام از آنها کار کنیم.

چنانچه در موقعیت  UI  المنت باشیم قادر هستیم  در راستای محورهای     x,y  تنظیماتی را در دسترس داشته باشیم, یعنی موقعیت آن را در داخل محورهای مورد نظر مشخص کنیم و اینکه در top , bottom, left, right

پارامتر ذکر شده را حرکت دهیم .
تاریخچه ای از تری دی مکس...
ما را در سایت تاریخچه ای از تری دی مکس دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : c3dmaxlearnd بازدید : 215 تاريخ : دوشنبه 10 آبان 1395 ساعت: 3:00