از چهار روش برای دستیابی به این گزینه می توانیم استفاده کنیم.
با رایت کلید کردن روی شی و انتخاب object properties
از منوی Edit گزینه object properties را بر انتخاب نماییم.
با رفتن در منوی main tool bar و فعال کرد گزینه schematic view و همچنین رایت کلیک نمودن بر روی آن و انتخاب گزینه object properties
4. می توانیم از منویtools , , گزینهlayer manager انتخاب نماییم, با باز نمودن علامت + کنار شی و کلیک راست کردن روی شی ,می توان گزینه object properties را انتخاب کنیم.
زمانیکه پنجره object properties را باز کنیم ,می توان چهار tab موجود در این پنجره را مشاهد کنیم.
در قسمت General می توانیم اطلاعات کلی همانند ؛ موقعیت شی در صحنه و نوع نمایش آن در داخل view port و نوع نمایش رند و خواص مرتبط به آنها را و همین طور مدل parent , childe اشیا و همچنین نمایش تعداد vertex ها و تعداد سه ضلعی های موجود در صحنه, را مشخص نماییم .
بخش object information , در قسمت نام ,نام شی را حضورتان نمایش می دهد که قادر به تغییر دادن آن نیز می باشیم , چنانچه چندین شی را به صورت همزمان و با هم انتخاب کنیم , در این قسمت, گزینه multiply selected را برای ما نشان خواهد,که این گزینه غیر فعال نیز می باشد.
برای اینکه رنگ موجود بر روی شی را تغییر دهیم , با کلیک نمودن بر روی کادر رنگ ,پنجره object color دراختیار ما قرار می گیرد که ,در این قسمت رنگ مورد نظرمان را می توانیم انتخاب نماییم.
وظیفه قسمت Dimension ,نمایش داد ابعاد شی مورد نظر در سه محور x,y,z می باشد که ,می توانیم تعداد سه ضلعی های و vertex های موجود در شی را نیز از این گزینه برآورد کنیم.
چنانچه ما یک شی (shape)را خلق کنیم و از کادر object properties بهرمند شویم ,دو گزینه shape vertex , shape curve قابل رویت می شوند, که قبلا به صورت غیر فعال در این پنجره موجود بودند.
لذا از طریق این دو گزینه,می توانیم تعداد سه ضلعی و تعداد محنی های, موجود در شی را مشاهده نماییم.
با در دست داشتن پارامتر Material name ,خواهیم توانست نام متریال اختصاص داه شده به شی را مشاهد نماییم.
چنانچه شی ما تحت تاثیر لایه باشد, در این بخش قادر خواهیم بود مشاهد کنیم ,که شی ما در چه لایه و با چه نامی در صحنه, موجود می باشد.
اساسا shape ها دارای vertex و face می باشند و نرم افزار تعداد آنها را محاسبه می کند حتی اگر در داخل viewport قابل رویت نباشد و یا قابلیت رند پذیری آنها فعال نباشد, در هر صورت نرم افزار آنها را محاسبه می نمایید .
چنانچه از shape ها برای ایجاد نمودن حجمی استفاده می نماییم و اگر وجود آنها در نهایت در رند تاثیری نداشته باشد, حتما باید آنها را حذف نماییم ,چون تعداد vertex ,face های آنها محاسبه می شود و باعث سنگین شدن صحنه ما می گردد.
تاریخچه ای از تری دی مکس...
ما را در سایت تاریخچه ای از تری دی مکس دنبال می کنید
برچسب : نویسنده : c3dmaxlearnd بازدید : 194 تاريخ : سه شنبه 4 آبان 1395 ساعت: 4:55